Halaman

Rabu, 8 Jun 2016

AKU HAMBA YANG LEMAH

Ya Allah Ya Tuhanku,
Aku merafakkan sembah kepadaMu,
di bulan yang mulia ini,
Aku telah berbuat dosa kepadaMu Ya Allah,
Ampunilah dosa hambamu ini,
yang sangat lemah dan hina di sisiMu,
Segala perbuatanku, segala perkataanku, segala bisik hatiku telah membuat kemurkaanMu Ya Allah,
Alangkah jahilnya diriku ini, hanya mengikut rasa hati, mengikut nafsu,
Astaghfirullah al azim..
Aku bertaubat kepadamu Ya Allah,
Yang Maha Pengampun lagi Maha Pemaaf,
Aku berjanji padamu, segala kesalahanku ini tidak akan aku lakukan lagi, aku menyesal Ya Allah, aku menyesal..
ampunilah dosaku ini..aku tidak mahu tergolong dalam orang yang mendapat murkamu, tergolong ke dalam orang2 yang rugi..
Ya Allah, sekiranya perbuatanku ini, sekiranya perkataanku ini, sekiranya tindakanku ini telah membuatkan orang yang aku sayang menangis, aku mohon kau ampunilah dosaku..aku takut Ya Allah, aku takut Ya Allah, aku telah berlaku zalim di atas amanah yang telah Kau berikan kepadaku Ya Allah..
Ya Allah Ya Tuhanku,
Lembutkanlah hatiku ini,
Lembutkanlah hatiku ini,
Lembutkanlah hatiku ini Ya Allah..
Aku memohon ampun padamu,
Aku merayu padamu,
Aku berharap padamu Ya Allah,
jauhkanlah dari bersikap marah, menengking, berteriak, meluahkan rasa ketidakpuasan hati tanpa memikirkan sebab dan akibat..
Hindarilah diriku dari bersifat pemarah..
Ya Allah..aku memohon ampun padamu..
Aku memohon ampun padamu...
Aku memohon ampun padamu..
Aku memohon ampun padamu...Ya Allah..
Astagfirullah..Astaghfirullah..
Astaghfirullah al azim..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan