Halaman

Selasa, 14 Mei 2019

KENANGAN SAAT TERAKHIR BERSAMAMU

Hari ini, genap 4 minggu adikku pergi meninggalkan kami semua, masih tbayang saat2 trakhir ku bersamamu..
4 minggu yg lepas, waktu tu aku temankanmu utk temujanji di QEH 2..
Kalau ku kenang kembali, detik itulah yang paling berharga bgku saat ini..Terima Kasih Allah, Allah bg peluang aku utk meluangkan sdikit waktu buat adikku..utk aku bersama dengannya di penghujung hayatnya..utk aku kenang setiap detik2 itu shingga akhir hayatku..cuma aku sedikit kesal tidak dpt bersama2 dgnnya di hari terakhir pemergiannya..
****
Petang Selasa itu.. aku jemputmu bersama Riyadh dan Redza ke rumah di kampung..
Pkul 5 lbih kita bertolak dr rumah..tiada cerita dan perbualan dlm kreta, kau hnya diam sepanjang perjalanan.. Hanya sedikit perbualan kita diselangi dgn batukmu..dengar bunyi batukmu tu sudah dpt menggambarkan betapa peritnya sakit yang kau tanggung..kita singgah dlu d Gmart bli ayam utk mkn mlm tu..kau blikan Redza dan Riyadh keropok lekor..smpat lg blikan utk Redza n Riyadh..lpas tu, isi minyak di SHELL lbih kurang pkul 6.30 ptg.. Masa tu lh, bateri kereta buat masalah.. Nasib jga dh standby bawa yg baru.. Mnta tlongla pkerja SHELL tukarkan bteri kereta sebab pekakas buka bteri x lgkap..
Malam tu, kau ckup berselera makan sup kaki ayam dan sayur..sambil dduk d kerusi dan tgok tv..sbelum masuk tdo, smpat lg bmain pancing2 ikan bersama2 Redza n Riyadh smbl gelak ketawa..huhu..kalaulah aku tau tiap detik itu, adalah detik2 terakhir bersamamu, pasti aku rakam stiap gelaktawamu..
Malam tu tidomu terganggu dgn batuk2mu..mmg aku dpt rasakan btapa pritnya mnahan sakit.. Skalipun batuk..
Memang mlm tu kau tidak dpt tido nyenyak..bunyi batuk diselang dgn pernafasan yg tdak selesa..
Keesukannya, selepas Subuh.. Lbih kurang pkul 5.30 pagi kita sudah bertolak ke KK, temujanjimu pkul 8.09 pagi. Jadi kita tpaksa jalan awal skit, tkut nnti terlewat smpai ke QEH 2..Riyadh pn ikut sama.. tiada apa yang banyak kita sembangkan sepanjang perjalanan ke KK, kau banyak abiskan masa dgn tidur dan lelapkan mata..Disebabkan masih penat tidak cukup tidur mlm td.. Aku ingin sgt nak bercerita dan cuba menyelami perasaanmu.. Tapi tidak dpt.. Sekali sekala kau tersedar dan bercakap itupun sekejap..
Sampai di QEH 2, kau ada 2 temujanji perlu dibuat di hospital yang sama..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan